۱۳۸۸ بهمن ۱۷, شنبه

زنِ همسایه - 1

این مردم واقعاً پیشِ خودشون چه فکری می‌کنن؟ زنِ همسایه رو دیده‌م، برگشته می‌گه: «معذرت می‌خوام، می‌شه لطف کنین شماره تلفنِ صاحبخونه‌تون رو بدین؟» می‌گم فرمایشتون؟ می‌گه: «من کاری باهاشون ندارم، یه آقائی باهاشون کار داشتن، می‌گفتن شماره‌شون از تُو موبایلشون پاک شده. گفتن من از شما بگیرم.» گفتم خب ایشون کی‌اَن؟ می‌گه: «نمی‌دونم... یه آقائی بودن!» گفتم خب شما یه زحمتی بکشین؛ شماره این آقا رو بگیرین، بدین به من تا من خودم بدم به صاحبخونه‌م. معذرت می‌خواما، ولی من اجازه ندارم شماره‌شون رو به شما بدم. این بدبختم دیگه چیزی نگفت و رفت تُو.
ک واقعاً چی فکر کرده بود پیشِ خودش؟ حالا درست‌ئه که ما از پشتِ کوه برگشته‌یم، ولی رفته بودیم اون پشت بشاشیم و برگردیم. من فقط منتظرم تا بره شماره رو بیاره، تا خودم به اون آقا زنگ بزنم ببینم با صاحبخونه‌م چیکار داره. چُلمنایِ سنّتی...

۲۶ نظر:

الینا گفت...

سنتّی؟‌:))

پشت کوه خیلی جالب بود :))

از فرهنگ هم نگووو

علی مطبوعات گفت...

ملت روانی ان به خدا
حالا این که خوبه
یارو زنگ زده کافه ی ما
می گه چاپخونه ی فلان؟
می گم خیر
می گه ببخشید می شه بپرسم اونجا کجاس؟شاید کارامون به هم خورد!

حیاط خلوت گفت...

آها الان شد !
1
2
3
امتحان می شه :دی

سروش گفت...

چه تخمی !

مستفا گفت...

آقا مکان شاشیدنتو عوض کن
چه کارته! به محل زندگی ما؟

حیاط خلوت گفت...

:))
پشت کوه رو خیلی خوب اومدی
**
مثل قدیما بود که میومدن تو مدرسه می گفتن شماره محل کار ننه باباتو بده می خوایم ازت تعریف کنیم! بچه گول می زنن ؟

قرن بیست و یکمه یه جوری حداقل عمل کنن آدم با خلاقیتشون حال کنه ! روشای کپک زده ! مثل طرز فکرشون

هـ. ز.ز. گفت...

د همین دیگه سرور!
منم از همینش کونم سوخت.

Elham گفت...

***

عجب !!!!!









***
Elham
***

ناشناس گفت...

يه مزاحم تلفني من دارم الان از وقتي توي اين 6 ماه خطمو عوض كردم هفته اي يه بار با شماره هاي مختلف بلكه م تكراري يا زنگ ميزنه يا اس ام اس ميزنه ميخواد با زهرا حرف بزنه ديگه نصفه شب وقت بي وقت زنگ ميزنه سري آخر به يارو گفتم به پير به پيغمبر من اين خطو از اون دختره پتياره خريدم بخدا سيبيلم ولمون كن طرف گفت مباركه!ه فكر ميكرد دختره داره ميپيچدتش .

ناشناس گفت...

يه مزاحم تلفني من دارم الان از وقتي توي اين 6 ماه خطمو عوض كردم هفته اي يه بار با شماره هاي مختلف بلكه م تكراري يا زنگ ميزنه يا اس ام اس ميزنه ميخواد با زهرا حرف بزنه ديگه نصفه شب وقت بي وقت زنگ ميزنه سري آخر به يارو گفتم به پير به پيغمبر من اين خطو از اون دختره پتياره خريدم بخدا سيبيلم ولمون كن طرف گفت مباركه!ه فكر ميكرد دختره داره ميپيچدتش .

هـ. ز.ز. گفت...

به خدا این ملّت یه مرگشون هس. به خدا...

ناشناس گفت...

هر چی می کشیم از اسلامه
امر به معروف و نهی از منکر جز وظایفشون
حالا معروف و منکرشون چیه ؟ همه چی
فکر کن که فوضولی و دخالت از دستورات دینشون باشه


صدا

ناشناس شناس گفت...

چه رنگی بودچادرش ؟اصلا بودش یا فقط رو حساب خرده سابق س؟قصه ناز و قشنگیه،ولی یه کم زیادی کهنس .

ناشناس شناس گفت...

چه رنگی بودچادرش ؟اصلا بودش یا فقط رو حساب خرده سابق س؟قصه ناز و قشنگیه،ولی یه کم زیادی کهنس .

هـ. ز.ز. گفت...

حالا باید این دفعه بگم که بابا! این داستان نیس!!! واقعیت بود!

من گفت...

حالت تحول به آدم دست میده هااااا

ICE گفت...

اسم کتابی که تو پست قبل تو نشر چشمه دیه بودی چی بود؟

PostModern گفت...

:o

هـ. ز.ز. گفت...

"الینا"
از فرهنگمون نگفتیم که وضعمون شده این.
-------------
"علی مَط"
مشنگن دیگه!
--------------
"سرور"
دمت داغ واسه رهنمائی.
---------------
"سوری"
بیا اینجا تا با کلنگ خودم رو افتتاح نکردم!
----------------
"مصطفی"
اختیار دارین قربان.
-----------------
"الهام"
والله به خدا.
------------------
"ناشناس"
من جات بودم باش قرار می ذاشتم.
-------------------
"عمو"
به خدا اسلامم این کارای اینا رو قبول نداره.
بابا! لاتجسسوا!
--------------------
"ناشناس شناس"
مرگ من یه بار خودت اینی رو که نوشتی رو بخون.
---------------------
"من"
به شدت...
----------------------
"Mrs.Sorutcci"
اسمش بود: مجموعه رمان.
-----------------------
"پست مدرن"
عزیزم!
آدرس بلاگ من رو چرا لینک می کنی؟ خودت رو بذار تا بیام سر بزنم.
------------------------

ناشناس گفت...

عمو از نظرمن یکی از مشکلات اصلی ما ملت ایران اینه که فکر می کنیم ، مشکلاتی که داریم از اسلام نیست و مشکل از مسلمانی ماست
باید از این دین دل بکنیم ، والله امر به معروف نهی از منکر حجاب اجباری سنگسار روابط محرم نامحرمی اینا همه از دستورات اسلامه ، مثله کردن ، قطع دست و پا ، زن رو آدم حساب نکردن ، واجب بودن مکه وو پول تو جیب عرب ها ریختن ، جنگ و جهاد، این هاقانونه ، حدس می زدم این یه دونه لا تجسسو رو پیش بکشی ، ربطی به تجسس نداره ، از دین مسلمونی وقتی یه خانومی می یاد خونه ی تو که زن تو نیست و خواهر تو نیست ، به هر دلیلی که می یاد ، مسلمان ها باید از انجام منکر بترسن و نهی از منکر کنن ، این ها رو بپذیرید کم کم ، تا نجات پیدا کنیم ، فقط نگاه ک و ببین مشکل دار ترین کشور ها کشورهای مسلمان هستن ایران ، افغاستان ، عراق ، یمن ، سومالی این نشون می ده این دین موفق نیست

ناشناس شناس گفت...

به كسر ِ كلمه ي حساب بخونش.
اما كلا يعني تجسسوا وگرنه موتوا!!!
عبارات ناشناس كه بدتره:
"باید از این دین دل بکنیم" + "مسلمان ها باید..."

سوفيا گفت...

Salam.Lotfan Linke Webe Kazaeimo badarid.Mikham Behazfamesh!(:Mer30.Faravon

هـ. ز.ز. گفت...

"عمو"
من علیرغ این حرفا، دین رو فی نفسه چیز بدی نمی دونم و می گم واقعا مشکل از مسلمونی ماس شاید. در واقع شاید مشکل از هوش و حواس هم باشه. یا شاید مشکل از موقعیت ویژه تاریخی-جغرافیائی ما باشه که از بس زیر هجوم و تاخت و تاز این وری و اون وری قرار داشتیم، به اولین چیزی که پناه می بریم همون دروغ ئه.
اگه ما مسلمون نبودیم، بازم وضعمون بهتر از اینی که الان هس, نمی شد. مگه یه عمری زرتشتی نبودیم؟ چه گلی به سر خودمون زدیم؟
واقعیت این ئه که اسلام دینِ جواب ئه. یعنی واسه هر چیزی جواب داره. این خودش کار رو خراب می کنه. هرچی چارچوب های زندگی محدودتر باشه، امکانژ فساد بیشتر می شه. چارچوب باید وجود داشته باشه، ولی نه که واسه گوزیدنت هم نقشه بکشن.
اگه توی ایران عرفان وجود نداشت، اسلام خیلی وقت پیش مرده بود. عرفان یعنی برداشت شاعرانه از دین. واسه همین خیلی از ماها به یه خدائی معتقدیم که انگار با خدای اسلام و مسلمونا فرق داره، ولی واقعیت اینجاس که خیلیامون هم به وقتش که برسه، باز می شیم همون جاکشی که رفته تو نخ زندگی این و اون.
بحث رو طولانی نکنم؛ من اصلاً نمی گم دین از زندگی حذف بشه و اصلا نمی خوام دین بشه همه چیز زندگیم. علتش هم این ئه که به قول اگزیستانسیالیستا، هر چیزی به صورت مطلقش محکوم به فناس



"ناشناس شناس"
اصلاً من نمی فهمم به خدا ربط کامنتت به صحبتای اون کامنت چی بود. الان این کامنت دومت هم گنگ تر از اولی شده برام...


"سوفیا"
چنین بکردم.

حیاط خلوت گفت...

ای بابا ه.ز.ز.
کاری نبود که . در خدمتیم باز هم چیزی بود که بلت بودیم

Unknown گفت...

کلنگت تو ما تحتم

سوفیا گفت...

دیدگاههای جالبی دارید.گاهی واقعاجای فکر دارند.